Corn /Nature’s remedies

It is time to harvest corn in our area, that which is bound to be eaten fresh, we boil and eat with ghee and lemon juice. Being born in Mexico where corn is one of the most common carbohydrates used in dishes, I have experimented with it’s cultivation and various transformations and conservation methods used in Mexico, including drying and cooking corn berries (kernels) in ashes to make tortillas more easily digestible. I dry some of the husk leaves to use them in cooking (tamales), in mexican tradition a dough is made with corn flour (maseca) covered in the leaf and steam cooked.

Through my research I have also come upon the marvelous properties of corn silk as an antioxidant, anti-inflammatory, may help lower sugar levels, helps in hypertension and is an ally of the liver. Now I am starting a corn silk vinegar, but corn silk may also be used as an infusion.

We often miss the Wonders of Nature distracted by objects of the mind, but if there is presence and observation we find that ultimately everything we need is right before us in it’s innate beauty.

mais /i rimedi della natura

È tempo di raccogliere il mais nella nostra zona, quello che è destinato ad essere consumato fresco, lo facciamo bollire e lo mangiamo con burro chiarificato e succo di limone. Essendo nata in Messico, dove il mais è uno dei carboidrati più comuni nella gastronomia, ho sperimentato la sua coltivazione e varie trasformazioni e metodi di conservazione inclusi quelli utilizzati in Messico, tra cui l’essiccazione e la cottura dei cicchi nella cenere per rendere le tortillas più facilmente digeribili . Io asciugo alcune foglie della buccia per usarle in cucina (tamales), nella tradizione messicana si fa un impasto con farina di mais cotto nella calce (maseca/nixtamal) ricoperta di foglia e cotta a vapore.

Attraverso la mia ricerca ho anche scoperto le meravigliose proprietà della barba di mais come antiossidante, antinfiammatorio, può aiutare a ridurre i livelli di zucchero, aiuta nell’ipertensione ed è un alleato del fegato. Ora sto iniziando un aceto di seta di mais, ma le barbe di mais possono anche essere utilizzate come infuso.

Spesso non riusciamo a riconoscere le Meraviglie della Natura distratti dagli oggetti della mente, ma se c’è presenza e ascolto scopriamo che tutto ciò di cui abbiamo bisogno è proprio davanti a noi nella sua innata bellezza.

Leave a comment