washing dishes /small everyday gestures

washing dishes is another one of those activities that accompany most every wo/man daily. i often find this activity, among other simple ones, quite grounding. at home we take turns doing dishes. i make the ash paste at home during the winter when we use the stove and usually lasts for all year round. i buy loofa (a biodegradable sponge, from a plant similar to a pumpkin) since i was unable to grow it successfully and use it to wash dishes, clean surfaces and also as body scrub.

the way i have found in order to limit water use is to wash with paste as you see in the video below and use water only to rinse. i find it works quite well.

lavare i piatti / piccoli gesti quotidiani

lavare i piatti è un’altra di quelle attività che accompagnano uomini e donne quotidianamente. sovente trovo questa attività, tra altre semplici, piuttosto radicante. a casa abbiamo i turni per i piatti. faccio la pasta di cenere a casa durante l’inverno quando si accende la stufa e di solito dura tutto l’anno. compro la luffa (spugna biodegradabile da una pianta che assomiglia la zucca) già che non sono riuscita a farla crescere bene qui e la utilizzo per lavare piatti, pulire superfici e anche come spugna per il corpo.

il modo con cui mi trovo bene a lavare per limitare l’utilizzo di acqua e di passare la spugna con la pasta di cenere e utilizzare acqua solo per il risciacquo. 

Leave a comment